TILLFÄLLIGT LÄNGRE LEVERANSTID

Köpvillkor

Dessa allmänna villkor gäller när du som konsument handlar på duffy.nu, som ägs och drivs av Theorema Scandinavia AB, org.nr 556543-1334.

Kontakt

Postadress: Theorema Scandinavia AB, BOX 28, 289 04 Glimåkra, Sverige
E-post kundtjänst: info@duffy.nu

När avtalet blir bindande

Avtalet mellan dig som kund och Theorema Scandinavia AB blir bindande i samband med att du genomför beställningen på vår webbplats. Genom att slutföra köpet accepterar du dessa villkor.

Vi reserverar oss för uppenbara fel i produktinformation eller prisangivelser. Om ett sådant fel uppstår kontaktar vi dig snarast.

Priser och avgifter

Alla priser anges i svenska kronor (SEK) inklusive moms. Eventuella fraktkostnader och andra avgifter framgår tydligt i kassan innan du slutför beställningen.

Beställningar

Du kan beställa högst 6 artiklar per order på duffy.nu. Vill du köpa fler artiklar behöver du lägga flera separata beställningar. Vi förbehåller oss rätten att annullera beställningar som överskrider denna gräns.

Beställning och rättelse av fel

Innan du slutför köpet kan du granska och rätta uppgifter i kassan (t.ex. adress, produkter och antal). Efter genomfört köp skickas en orderbekräftelse med dessa villkor till din e-post i sparbart format.

Betalning

Betalningar hanteras av Qliro AB. Du kan välja bland de betalningsalternativ som Qliro erbjuder, till exempel kort, faktura och direktbanksbetalning. Villkor för respektive betalsätt framgår i kassan samt på qliro.com.

Vid kortköp debiteras kortet i samband med köpet. Vid faktura eller delbetalning gäller konsumentkreditlagen och Qliro är kreditgivare. Information enligt SECCI (t.ex. effektiv ränta, kreditbelopp, löptid och avgifter) visas innan du bekräftar betalningen.

Leverans

Vi skickar alla beställningar med DHL till ombud eller paketbox. Normal leveranstid är 1–3 arbetsdagar. Under perioder med hög belastning (t.ex. reor, kampanjer eller oförutsedda händelser) kan leveranstiden bli längre.

Vi levererar inom Sverige. Vi erbjuder fri frakt på beställningar över 499 SEK. För order under 499 SEK tillkommer en fraktkostnad på 59 SEK, vilket framgår tydligt i kassan innan du slutför köpet.

Vid ej uthämtat paket debiteras en avgift om 199 SEK.

Du ansvarar för att uppge korrekt leveransadress vid beställning. Kontrollera alltid leveransens innehåll vid mottagandet och anmäl eventuella transportskador direkt till utlämningsstället samt till oss på info@duffy.nu.

Ångerrätt och retur

Som konsument har du enligt lag 14 dagars ångerrätt från den dag du mottagit varan. Vi erbjuder dessutom 30 dagars öppet köp (REA-varor 14 dagar).

Om du vill utnyttja din ångerrätt kontaktar du oss via info@duffy.nu. Du kan också använda Konsumentverkets standardblankett för ångerrätt.

Du ska skicka tillbaka varan inom 14 dagar från att du meddelat oss att du ångrar köpet. Varan ska skickas tillbaka i originalförpackning, oanvänd och i väsentligen oförändrat skick. Vid retur står du som kund för returfrakten (59 SEK).

Återbetalning sker inom 14 dagar från att vi mottagit och godkänt din retur. Om du har valt ett dyrare fraktsätt än vår standardfrakt återbetalar vi motsvarande kostnad för standardfrakt. Om varan hanterats mer än nödvändigt för att fastställa dess funktion eller egenskaper har vi rätt att göra avdrag för värdeminskning.

Reklamation

Du har rätt att reklamera en felaktig vara enligt konsumentköplagen. Reklamationsrätten gäller i upp till tre år från köpet och du ska reklamera inom skälig tid efter att felet upptäckts (meddelanden inom två år anses alltid lämnade i rätt tid).

Vid godkänd reklamation står vi för returfrakten och ersätter enligt lagens regler (omleverans, prisavdrag eller återbetalning). Vid icke godkänd reklamation kan du som kund behöva stå för returfrakt.

Kontakta info@duffy.nu och ange ordernummer samt beskrivning av felet.

Åldersgräns

Vi ingår endast avtal med myndiga personer över 18 år. Minderåriga måste ha målsmans godkännande.

Integritet och cookies

Vi behandlar personuppgifter i enlighet med GDPR. Läs mer i vår integritetspolicy på vår webbplats.

Tvister

Vid tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer. Mer information finns på arn.se.

Avtalet regleras av svensk lag. Om en tvist inte kan lösas i samförstånd kan den prövas av svensk allmän domstol.

Senast uppdaterad: 30 augusti 2025

Letar du efter något annat?